onsdag 4 juli 2012

"Hitta hem"




Så jag har kastat mitt eget hjärta över horisontens kant,
Yttrat så många osanningar att jag glömt vad som är sant.
Jag har sprungit genom eld i ett försök att släcka gamla lågor.
Tagit mig vatten över huvudet när jag stått emot starka vågor.
Jag har andats fantasi, levt en illusion och förälskat mig i en dröm.
Jag har sprungit i motvind, skrikit i motstånd och simmat i motström.
Fallit djupt, flygit högt och landat hårt bara för att börja om från början.
Varit hoppfull men gått i så många fällor att jag börjat tröttna på smörjan.

Jag har dansat med vargar, brottats med känslor och lekt med en massa ord.
Sovit bort dagar för att jag pratat bort nätter med röster som snurrat min jord.
Jag har bränt broar, vänt blad och känt sorg men aldrig har jag blickat tillbaka.
Återfötts ur askan som låg kvar när lågan slocknade och elden slutade spraka.

Varit den första att erkänna mig besegrad men varit den sista att skratta.
Lättat på hjärtat men fortsatt att undra om du nånsin kommer att fatta.
Jag har byggt upp en mur, rivit ner den och tappat bort mig i ruinerna.
Stått på toppen av berget men aldrig har jag hunnit undfly lavinerna.

Och fastän solen skinit har jag stått i skuggan av en gammal låga.
Jag har bränt mig, härdat mig och tagit mig igenom en ren plåga.
Jag har älskat utan kärlek, hatat utan ilska och gråtit utan tårar.
Lärt mig att mörkaste av vintrar alltid följs av ljusaste av vårar.

Fångat himlen, jagat stjärnorna och brunnit varmare än solen.
Råkat sikta för högt och skjutit mig själv i foten med pistolen.
Men har jag fallit fyra gånger så har jag ställt upp mig fem.
För man måste ha gått vilse för att till slut ha hittat hem.

"Hitta hem" av JRamos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar